Matkailu avartaa, kirjat auttavat saamaan samantapaisia kokemuksia kotonakin

maanantai 18. marraskuuta 2013

Mielenkiintoinen marraskuu, välikatsaus

Hei pitkästä aikaa! Töiden lisäksi NaNoWriMo, vieraat ja kaikenlaiset uudet aktiviteetit ovat pitäneet minut pari viikkoa pois blogista. 

Wrimo-tilanne: Jos en skarpaa, olen joulukuun alussa tuo alempi henkilö.

Viimeisen kahden viikon aikana olen muun muassa:

Intiimiä tunnelmaa A-tranessa.
- Kokeillut bikram-joogaa (kuumaa, mutta toimii kuin minihieronta)
- Ottanut osaa saksalaiseen day-spa kulttuuriin Liquidromissa. Tästä riittäisi kerrottavaa vaikka omaan postaukseensa
- Käynyt katsomassa esityksen, jonka luulin olevan musikaali mutta se olikin teatteria. Onneksi kaikki ymmärsivät saksaa.
- Yllätysretkien järjestäminen jatkui, kun menimme A-traneen kuuntelemaan luulemani soulin sijaan kokeellista jazzia, afrikkalaista laulua, chansoneita ja brasilialaista musiikkia. Heh, jos olisin tiennyt, mitä olemme menossa katsomaan, en taatusti olisi saanut muuta porukkaa mukaan. 
- Olen syönyt viikon melkein joka päivä ulkona, mikä alkaa vähän tuntua. Huh. 

- Jatkanut hitaasti ja epävarmasti NaNoWriMon parissa. Osallistuin Wrimoon onnistuneesti kaksi vuotta sitten. Nyt kirjoitan chick littiä kaksoiselämää elävästä tytöstä. Olen nyt paljon tämänhetkistä sanatavoitetta jäljessä, mutta uskon vakavasti saavani sen kirrittyä kiinni. Alkaen tänään. Ei uutta Downtown Abbeytä (rästissä viime viikolta) ennen kuin 2000 sanaa on kirjoitettu (edit, itseasiassa tarkistin juuri, 2333, huhhuh...)! Tilanteesta (en ole kirjoittanut tarpeeksi) huolimatta kirjoittaminen on tuntunut hyvältä. 

- Olen lukenut kaverilta lainaan saamani Virpi Hämeen-Anttilan Railon loppuun. Purskahdin nauruun, kun luin viimeiseltä sivulta, että kirja perustuu naistenlehteen kirjoitettuun jatkokertomukseen.
- Olen melkein puolivälissä Sofi Oksasen Puhdistusta jota aloin lukea loppuviikosta metromatkoilla. Ja Puhdistus-videoon minulla on jo idea, nyt pitää enää löytää aikaa sen toteuttamiseen valoisana, sateettomana päivänä...
- Sain kaksi tosi mielenkiintoista kirjaa vieraiden mukana Suomesta ja yhden työkaverilta lainaan. 

Kiinnostaa, kiinnostaa ja kiinnostaa!
 

2 kommenttia:

  1. Mahtavaa että NaNoWriMo sujuu! Aikataulusta jälkeen jääminen on ihan normisettiä, pääasia että tuntuu hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ja onneksi oon saanut kirittyä :). Tosin nyt oikeastaan vaan odotan, että marraskuu loppuisi, ja voisin aloittaa saman kirjan kirjoittamisen vähän suunnitellummin alusta.

      Poista

Kiitos kommentista, se julkaistaan pian!